… pretože BarCamp by mal byť menšieho rázu, konkrétnejšieho zamerania a plný žhavých diskusií. Nič z tohto dnes v Bratislave nebolo pravdou. Napriek tomu vám väčšina účastníkov potvrdí, že konferencia/ne-konferencia bola úspešná. Prečo?
Jednak to bola perfektná organizácia, za čo patrí Jánovi Šifrovi z ideálne.mediálne.sk veľká vďaka. Prednášky boli síce niekedy málinko urýchľované, ale účasť okolo 150 ľudí a udržanie pozornosti až do konca konferencie si to vyžadovali.
Kvalita prednášok bola veľmi príjemná. Záber tém bol široký, takže každý si určite našiel to svoje. Pre videá z prednášok navštívte hlavnú stránku konferencie.
O čo však išlo predovšetkým a hlavným dôvodom úspechu bolo, že sa internetoví machri Slovenska mohli konečne stretnúť. Bolo veľmi zaujímavé priradiť nickom, ktoré poznáte z diskusií na blogoch a fórach, ľudí z mäsa a kostí. Potešilo ma stretnutie s dusoftom, depim, shaggym, synopsi a ďalšími.
3 naj prednášky na BarCampe
Najinformatívnejšia prednáška – Synopsi
Rasťo Turek zo Synopsi s kolegom Pavlom Luptákom predviedli skvelú prednášku na tému Najčastejšie bezpečnostné chyby pri tvorbe nového webu. V prvej, teoretickej časti všeobecne naznačili, akým chybám sa majú programátori vyhýbať. V druhej, praktickej časti sa preberali konkrétne možnosti hackovania nedostatočne zabezpečených webových aplikácií. V hľadisku ste mohli badať účastníkov s otvorenými ústami!
Najbarcampovejšia prednáška – Jana Vozárová
Prednáška o autorských právach na internete bola tou najbarcampovejšou pravdepodobne preto, že prebiehala v menšej sále a tým pádom tu bol väčší priestor na diskusiu. Diskusia sa točila najmä okolo licencie Creative Commons. Šokujúce zistenie pre mňa bolo, že slovenský právny systém tento pojem nepozná a vlastne ktokoľvek na Slovensku preberá obsah na základe tejto licencie, nekoná v súlade s právom.
Najzábavnejšia prednáška – Michal Pastier
Michal Pastier nemohol prednášať o ničom inom ako o virálnom marketingu. Prednáška bola prijatá obecenstvom veľmi prívetivo vďaka vtipne podaným a samo o sebe vtipným príkladom virálneho sveta. Zaujímavé boli aj vlastné práce jeho reklamnej agentúry pre Fun Rádio alebo Kontrafakt.
PS: O BarCamp triká bol veľký záujem, pozrite, čo urobili s posledným. :)
Tag: BarCampBratislava
Komentáre
synopsi bol fakt best ale aj viral marketing sa mi pacil. Na jesen by mala byt akcia znovu ako som sa docital
dufam ze pribudnu aj dalsie videa! natacali ste to?
sorry nepozorne som cital clanok…
Musím zdesene konštatovať že Rasťo Turek a Palo Lupták trafili obrovský klinčisko po hlavičke, v praci som hned nainstaloval ten plugin pre firefox a moja najblizsia zabavka na zvyšok svojho mojho biedneho života bude zametať po sebe všetky tie ementály ktoré som za tých 7 rokov čo bastlím weby na slovenskom internete napáchal… ;-) Najviac sa mi pacila ukazka persistent XSS hacku.. ono to cloveku totiz docvakne az ked mu to niekto takto nazorne vysvetli. A tie hidden políčka s cenou v shope? Trhám si posledné zvyšky vlasového na mojej mojej pohodlné riešenia uprednostňujúcej gebuli ;-)))))
trham si posledne zvysky vlasoveho porastu … som chcel povedat. ;-)
Cim dalej tym mi je viac luto, ze som nebol :-)) Verim, ze na jesen to bude podobne kvalitne.
BTW…nejake prednasky su medzi videami na strankach joj.sk.
Skutocne skor konferencia nez BarCamp, ale aj tak unikatny ukaz tu u nas. Rad som stretol tych, ktorych som stretol ;) a Tybimu samozrejme vdaka za tricko.
P.S vidime sa na SEOcampe ;)
Prečo chceš posledné roztrihať ? Mal si ho dať do dražby : ) A to boli aj iné trička ? http://samuelkolesar.sk/?p=13 Kolesar má … ale čierne je aj tak best.
Tomas, stavím sa, že ďalšie barcampy budú… a možno aj iné, špecializovanejšie stretnutia/konferencičky.
Roman, Synopsi triafa klinčisko po hlavičke už dobrú chvíľu :), sú však ešte takí, ktorí to nepochopili ;). Viď, na BarCampe sa mu niekto polo-vyhrážal. Inak Roman bol si na BarCampe, alebo si videl prednášku z videa? Ak si bol na BarCampe, škoda, že sme sa nestretli…
Peter, to možeš ;). Xicht ako ty tam určite chýbal.
Martin, unikátny úkaz aj vďaka tebe, takže vďaka zaň. SEOcamp na Slovensku by som nechcel, to by bolo veľmi slabé obsadenie :). Avšak keby to bol SEMcamp, to by sa mi už páčilo viac – PPC + SEO + iná internetová reklama.
Indiana, boli tam takí, že sa pýtali, koľko majú zaplatiť :))).
SEMcamp resp. pocul som uz aj nazov AdCamp urcite bude. Len treba trochu viac porozmyslat o com prednasat. Bohuzial, know-how v tomto obore je relativne lahko okopirovatelne takze tie skutocne zaujimave veci sa von nedostanu – ale ked vyhram v lotte tak mozno :D
Synopsi to ma v tomto ohlade jednoduchsie.
Tybi: videl som to z videa. Bol som v robote. Strasne som rad ze som zastihol akurat tie 2 prednasky na ne som sa tesil a neolutoval som. Ostatne bol balast. Uplne najvacsi bola ta studentska prezentacia visegradskeho neviemcoho kde bolo prezentovane ako jedna z featur diskusne forum atd. to bolo fakt hrozne (dufam ze prezentator prepaci, to ma omnoho viac zaujala ta jeho debata ktora znela pocas prestavky do nevypnuteho mikrofonu. ;).
Tak ci onak, mozno sa niekde stretneme. O barcampe som par minut uvazoval. Dokonca tam planoval byt (a asi aj bol) jeden chalanisko z ciech (M.B.) s ktorym spolupracuje jeden projekt ktory mam na starosti, toho by som mozno rad stretol a pokecal ;-). Celkovo zostava bola zaujimava ale z vlastnej skusenosti viem (spoluorganizujem uz 9 rokov oldschool scene party v Trencine) ze hocaka navsteva okolo 100 uz je problem sa zoznamit a normalne si pokecat pretoze na to proste nie je za 2 dni cas a toto bolo len 1 dnove. Naviac nie som celebrita (v zmysle – medialne znamy) a tak by som si mozno ani k tym ludom co ma zaujimali nedostal ;-)).
Nieco ako seocamp ma mozno az tak nezaujima, ale celkom by sa mi pacila konferencia / stretnutie o optimalizacii konverzie, pretoze to je moja oblubena tema. Tam je to dost o skusenostiach ale aj hyptezach a ich testovani. Zaroven je v tom kopec kreativity a hlavne uspechy su vycislitelne realnym ziskom projektu. Reklama, slogany, kampane a rozne upravy usability tak aby to lepsie fungovalo, to ma bavi zo vsetkeho najviac. ;-)
A ak mozem poradit. Terminy treba planovat s citom tak aby sa nepresytil trh. Dolezite je to davkovat a nechavat ludi v napati. Ideal je robit akcie raz za rok, pripadne ak ste zhavi a nevydrzite, tak robte 2 za rok ale tu jednu robte o niecom diametralne odlisnom. Najhorsie co sa moze dobre naslapnutej akcii stat je to ze sa nou ludia nasytia ;-)