… pretože BarCamp by mal byť menšieho rázu, konkrétnejšieho zamerania a plný žhavých diskusií. Nič z tohto dnes v Bratislave nebolo pravdou. Napriek tomu vám väčšina účastníkov potvrdí, že konferencia/ne-konferencia bola úspešná. Prečo?

Jednak to bola perfektná organizácia, za čo patrí Jánovi Šifrovi z ideálne.mediálne.sk veľká vďaka. Prednášky boli síce niekedy málinko urýchľované, ale účasť okolo 150 ľudí a udržanie pozornosti až do konca konferencie si to vyžadovali.

Kvalita prednášok bola veľmi príjemná. Záber tém bol široký, takže každý si určite našiel to svoje. Pre videá z prednášok navštívte hlavnú stránku konferencie.

O čo však išlo predovšetkým a hlavným dôvodom úspechu bolo, že sa internetoví machri Slovenska mohli konečne stretnúť. Bolo veľmi zaujímavé priradiť nickom, ktoré poznáte z diskusií na blogoch a fórach, ľudí z mäsa a kostí. Potešilo ma stretnutie s dusoftom, depim, shaggym, synopsi a ďalšími.

3 naj prednášky na BarCampe

Najinformatívnejšia prednáška – Synopsi

Rasťo Turek zo Synopsi s kolegom Pavlom Luptákom predviedli skvelú prednášku na tému Najčastejšie bezpečnostné chyby pri tvorbe nového webu. V prvej, teoretickej časti všeobecne naznačili, akým chybám sa majú programátori vyhýbať. V druhej, praktickej časti sa preberali konkrétne možnosti hackovania nedostatočne zabezpečených webových aplikácií. V hľadisku ste mohli badať účastníkov s otvorenými ústami!

Najbarcampovejšia prednáška – Jana Vozárová

Prednáška o autorských právach na internete bola tou najbarcampovejšou pravdepodobne preto, že prebiehala v menšej sále a tým pádom tu bol väčší priestor na diskusiu. Diskusia sa točila najmä okolo licencie Creative Commons. Šokujúce zistenie pre mňa bolo, že slovenský právny systém tento pojem nepozná a vlastne ktokoľvek na Slovensku preberá obsah na základe tejto licencie, nekoná v súlade s právom.

Najzábavnejšia prednáška – Michal Pastier

Michal Pastier nemohol prednášať o ničom inom ako o virálnom marketingu. Prednáška bola prijatá obecenstvom veľmi prívetivo vďaka vtipne podaným a samo o sebe vtipným príkladom virálneho sveta. Zaujímavé boli aj vlastné práce jeho reklamnej agentúry pre Fun Rádio alebo Kontrafakt.

PS: O BarCamp triká bol veľký záujem, pozrite, čo urobili s posledným. :)

Roztrhané BarCamp-SEOchat triko

Tag: BarCampBratislava

Komentáre

  • Tom@S

    14.06.2008 22:51

    synopsi bol fakt best ale aj viral marketing sa mi pacil. Na jesen by mala byt akcia znovu ako som sa docital

    Odpovedať
  • Marko Kolar

    14.06.2008 22:58

    dufam ze pribudnu aj dalsie videa! natacali ste to?

    Odpovedať
  • Marko Kolar

    14.06.2008 23:10

    sorry nepozorne som cital clanok…

    Odpovedať
  • Roman

    15.06.2008 1:27

    Musím zdesene konštatovať že Rasťo Turek a Palo Lupták trafili obrovský klinčisko po hlavičke, v praci som hned nainstaloval ten plugin pre firefox a moja najblizsia zabavka na zvyšok svojho mojho biedneho života bude zametať po sebe všetky tie ementály ktoré som za tých 7 rokov čo bastlím weby na slovenskom internete napáchal… ;-) Najviac sa mi pacila ukazka persistent XSS hacku.. ono to cloveku totiz docvakne az ked mu to niekto takto nazorne vysvetli. A tie hidden políčka s cenou v shope? Trhám si posledné zvyšky vlasového na mojej mojej pohodlné riešenia uprednostňujúcej gebuli ;-)))))

    Odpovedať
  • Roman

    15.06.2008 1:28

    trham si posledne zvysky vlasoveho porastu … som chcel povedat. ;-)

    Odpovedať
  • Peter Šoltés

    15.06.2008 10:48

    Cim dalej tym mi je viac luto, ze som nebol :-)) Verim, ze na jesen to bude podobne kvalitne.

    BTW…nejake prednasky su medzi videami na strankach joj.sk.

    Odpovedať
  • Martin Botťánek

    15.06.2008 13:29

    Skutocne skor konferencia nez BarCamp, ale aj tak unikatny ukaz tu u nas. Rad som stretol tych, ktorych som stretol ;) a Tybimu samozrejme vdaka za tricko.

    P.S vidime sa na SEOcampe ;)

    Odpovedať
  • Indiana

    15.06.2008 18:18

    Prečo chceš posledné roztrihať ? Mal si ho dať do dražby : ) A to boli aj iné trička ? http://samuelkolesar.sk/?p=13 Kolesar má … ale čierne je aj tak best.

    Odpovedať
  • tybi-admin

    16.06.2008 15:36

    Tomas, stavím sa, že ďalšie barcampy budú… a možno aj iné, špecializovanejšie stretnutia/konferencičky.

    Roman, Synopsi triafa klinčisko po hlavičke už dobrú chvíľu :), sú však ešte takí, ktorí to nepochopili ;). Viď, na BarCampe sa mu niekto polo-vyhrážal. Inak Roman bol si na BarCampe, alebo si videl prednášku z videa? Ak si bol na BarCampe, škoda, že sme sa nestretli…

    Peter, to možeš ;). Xicht ako ty tam určite chýbal.

    Martin, unikátny úkaz aj vďaka tebe, takže vďaka zaň. SEOcamp na Slovensku by som nechcel, to by bolo veľmi slabé obsadenie :). Avšak keby to bol SEMcamp, to by sa mi už páčilo viac – PPC + SEO + iná internetová reklama.

    Indiana, boli tam takí, že sa pýtali, koľko majú zaplatiť :))).

    Odpovedať
  • Martin Botťánek

    16.06.2008 18:31

    SEMcamp resp. pocul som uz aj nazov AdCamp urcite bude. Len treba trochu viac porozmyslat o com prednasat. Bohuzial, know-how v tomto obore je relativne lahko okopirovatelne takze tie skutocne zaujimave veci sa von nedostanu – ale ked vyhram v lotte tak mozno :D

    Synopsi to ma v tomto ohlade jednoduchsie.

    Odpovedať
  • Roman

    18.06.2008 0:01

    Tybi: videl som to z videa. Bol som v robote. Strasne som rad ze som zastihol akurat tie 2 prednasky na ne som sa tesil a neolutoval som. Ostatne bol balast. Uplne najvacsi bola ta studentska prezentacia visegradskeho neviemcoho kde bolo prezentovane ako jedna z featur diskusne forum atd. to bolo fakt hrozne (dufam ze prezentator prepaci, to ma omnoho viac zaujala ta jeho debata ktora znela pocas prestavky do nevypnuteho mikrofonu. ;).

    Tak ci onak, mozno sa niekde stretneme. O barcampe som par minut uvazoval. Dokonca tam planoval byt (a asi aj bol) jeden chalanisko z ciech (M.B.) s ktorym spolupracuje jeden projekt ktory mam na starosti, toho by som mozno rad stretol a pokecal ;-). Celkovo zostava bola zaujimava ale z vlastnej skusenosti viem (spoluorganizujem uz 9 rokov oldschool scene party v Trencine) ze hocaka navsteva okolo 100 uz je problem sa zoznamit a normalne si pokecat pretoze na to proste nie je za 2 dni cas a toto bolo len 1 dnove. Naviac nie som celebrita (v zmysle – medialne znamy) a tak by som si mozno ani k tym ludom co ma zaujimali nedostal ;-)).

    Nieco ako seocamp ma mozno az tak nezaujima, ale celkom by sa mi pacila konferencia / stretnutie o optimalizacii konverzie, pretoze to je moja oblubena tema. Tam je to dost o skusenostiach ale aj hyptezach a ich testovani. Zaroven je v tom kopec kreativity a hlavne uspechy su vycislitelne realnym ziskom projektu. Reklama, slogany, kampane a rozne upravy usability tak aby to lepsie fungovalo, to ma bavi zo vsetkeho najviac. ;-)

    Odpovedať
  • Roman

    18.06.2008 0:05

    A ak mozem poradit. Terminy treba planovat s citom tak aby sa nepresytil trh. Dolezite je to davkovat a nechavat ludi v napati. Ideal je robit akcie raz za rok, pripadne ak ste zhavi a nevydrzite, tak robte 2 za rok ale tu jednu robte o niecom diametralne odlisnom. Najhorsie co sa moze dobre naslapnutej akcii stat je to ze sa nou ludia nasytia ;-)

    Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *