SEO blog
Blogujeme o SEO a internetovom marketingu od roku 2007.

SEO školenia
Po dlhšej odmlke je tu drsný biznis oznam… Jednak sa ma viacerí pýtali, či niekde prednášam a jednak som chcel dať vedieť, na čom v poslednej dobe robím.

Značka v title-och
Na stránke o title-och a SEO uvádzam, že by title každej stránky mal obsahovať značku-brand-doménu. Exot na vlastnej koži okúsil, že brand môže byť v title-y „navyše“ a že vlastne môže spôsobovať nižšiu návštevnosť z vyhľadávačov.

Na SEO muške – NewYorkCity.sk a medzera na trhu
Bolo mi vyčítané, že sa blog stáva útočným a pesimistickým. Takže dnes pochvala… Embuck vytvoril web New York City, na ktorom je vidieť, že:

V kalných vodách PageRanku
Nové zistenie o PageRank sculptingu: Vraj už vyše roka nepracuje tak, ako sa predpokladalo. Vraj pridaním nofollow atribútu na odkaz sa neušetrí žiadny PageRank pre ostatné ne-nofollow odkazy na danej stránke. Malo by to naznačovať, že PageRank sculpting nefunguje, to však nikto netvrdí!

Na SEO muške – Autobazar.sk a PR článok
Píšem Autobazar.sk, pretože jemu má PR (aby bolo jasno Public Relations, nie Page Rank) článok pomôcť, bol však uverejnený na Cestovanie.sk a oba weby vlastní slovenský internetový gigant Azet. PR článok má názov: Taliansko a Chorvátsko? Jednoznačne autom

Wolfram Alpha – náš nový super-vyhľadávač?
Toto je reakcia na niektoré ohlasy z Twittera a blogov na nový vyhľadávač Wolfram Alpha. Čo všetko tento vedomostný počítač (computational knowledge engine) dokáže, si musíte vyskúšať sami, ja sa vyjadrím k tomu, prečo si nemyslím, že by Wolfram Alpha nahradil, či narušil hegemóniu Googlu.

Persona marketing na SEOchate
V persona marketingu sa tvoria tzv. persóny – fiktívne postavy, ktoré reprezentujú jednotlivé typy používateľov web stránok. Na základe nich sa dá mnohé dozvedieť o tom, ako stránky používajú, ako, kedy a prečo nakupujú.

Ako nespúšťať jazykové mutácie
Pri webe s globálnym zameraním je preklad do cudzích jazykov účinným prostriedkom k získaniu ďalšej dobrej návštevnosti. Väčšinou sa dodatočné jazyky spájajú s nižšou konkurenciou, stále signifikantným množstvom hľadaní a pomerne nízkymi nákladmi (v porovnaní s tvorbou nového obsahu sú preklady lacnejšie). Sú tu však dôvody, kedy sa pridanie dodatočných jazykových mutácií neoplatí.

Na SEO muške – Informatizácia.sk a prístupnosť
Tentoraz pojmeme SEO mušku trochu netradične a budeme sa venovať prístupnosti webových stránok. Štátne weby by mali od 1. júna 2008 dodržiavať štandardy prístupnosti (PDF, 202 kB). Stav dodržiavania je však mizerný a v blízkej budúcnosti sa to reálne nezlepší.

Úloha manuálnych hodnotení vo vyhľadávačoch
Znovu sa na blogoch objavili teórie vychádzajúce z pomerne starého tajného googlovského dokumentu, o ktorom písal trebárs Aaron Wall už v marci 2008. Dokument si môžete mylne vysvetliť ako priame posúvanie webov nahor a dole podľa hodnotení rater-ov. Pravdepodobne vám nijak nedokážem, že mám pravdu (nepracujem pre Google :)), ale posúďte sami, či môj názor
Najčítanejšie články
Hodnotiace faktory Yandexu
Pred pár dňami unikli hodnotiace faktory z Yandexu. Čo sa týka štruktúry vyhľadávača, ako funguje, čo je MatrixNet, apod., som najlepší článok videl od Michaela Kinga. Ja sa budem venovať len hodnotiacim faktorom.
Slovenské internetové katalógy
Registráciou do katalógov by sa mal začať linkbuilding každého slovenského internetového projektu. Jednak je to asi najjednoduchší spôsob, ako spätné odkazy získať a taktiež sa tým stránka dostane do povedomia Googlu, ako aj samotných používateľov.
Slovenské SEO fórum
Založil som slovenské SEO fórum na subdoméne forum.seochat.sk, takže ktokoľvek má otázky ohľadom optimalizácie pre vyhľadávače alebo všeobecne o internetovom marketingu, feel free prihlásiť sa a pýtať sa. Rovnako tak pozývam všetkých skúsených, ktorí by radi poradili, na (verím) plodnú debatu.