SEO blog
Blogujeme o SEO a internetovom marketingu od roku 2007.
Článok v PC Revue – Skúsite oklamať Google?
V rešpektovanom časopise o IT technológiách – PC Revue, vyšiel článok o PageRanku a optimalizácii pre vyhľadávače (vďaka rajoslavovi za objav). Článok obsahuje neskutočne veľa chýb. Formulácie v ňom sú nepresné, používa divné preklady, neexistujúce slová a niekoľkokrát si článok sám sebe protirečí.
Na SEO muške – Directo naše nešťastné
Najprv, ďakujem Tomášovi za nofollow odkaz v článku Spätný pohľad na predaj directo.sk/cz. Keby sa aj iným blogerom chcelo odkazovať za pomoci nofollow, budem rád. ;) Ale k téme… ide o to naše Directo. (Nasledovný text mal byť iba komentárom k článku, ale je príliš dlhý a môže byť poučný.)
Na Slovensku sa SEO aspoň nedémonizuje
Jedna z dobrých vecí na tom, že na Slovensku prakticky neexistuje diskusia o SEO (ale ani o iných oblastiach internetového marketingu), je absencia nekvalifikovaných názorov. Viem, viem… zvrátený názor, ale stačí sa pozrieť, čo vymýšľajú v susednom Česku a som skoro rád, že veľké portály sa u nás k téme nevyjadrujú.
Na SEO muške – FunRádio.sk a anchor text
Fun rádio nemohlo udržať stránky v stave, v ktorom boli od marca 2008. Poriadne expresívny, ale pravdivý článok o FUN humuse spustil nemalú vlnu kritiky. Nový web, ktorý sa objavil začiatkom novembra, je otočka o 180 stupňov presne po 9 mesiacoch. Tento dizajn je určite použiteľnejší ako ten minulý, ale napríklad s odkazovaním má stále
SearchWiki znamená koniec SEO?
Nie, SearchWiki to určite nebude. Vysvetlím, prečo…
Mýty o sitemap.xml
Už to raz tak bude... dobrý SEO špecialista sa od zlého odlišuje aj tým, že ignoruje techniky, ktoré nemajú zmysel a sústredí sa na to, čo web posunie smerom dopredu (aspoň míľovými krokmi). Za normálnych okolností som žiadnemu webu neodporučil použiť sitemap.xml. Prečo? XML sitemapa nie je dostatočným riešením.
Na SEO muške – Pravda.sk a kvázi-SEF URL
Pravda.sk je jeden z najčítanejších portálov na Slovensku. Akého SEO prehrešku sa dopúšťa? Súvisí to so skladbou URL adries…
Zbohom mäkkým 404-kám
404 – Page Not Found bola praktika, ktorú niektorí SEO experti dlho zavrhovali. Spätné odkazy vedúce na neexistujúce stránky (server vracal http hlavičku 404) neprinášali webu odkazovú šťavu a teda boli to stratené možnosti.
Na SEO muške – Nákup odkazov cez Directo.sk
Directo.sk je nová (ale už pomerne známa) služba sprostredkovania internetovej reklamy pre slovenské a české weby. Nápad agregácie reklamného priestoru viacerých webov na jednom mieste je starý a je to niečo, po čom je určite dopyt. I keď vám ich blog hovorí niečo iné, samotné prevedenie už presiahlo hranice, ktoré by boli výhodné aj pre
Najčítanejšie články
Hodnotiace faktory Yandexu
Pred pár dňami unikli hodnotiace faktory z Yandexu. Čo sa týka štruktúry vyhľadávača, ako funguje, čo je MatrixNet, apod., som najlepší článok videl od Michaela Kinga. Ja sa budem venovať len hodnotiacim faktorom.
Profesionálna deformácia
Vždy som sa smial komukoľvek, kto sa prejavoval profesionálne tam, kde nemal. Kamarát, povolaním čašník, automaticky zozbieral poháre v bare, kde nerobil. Kamarátka, povolaním HR (rozumej human resources = ľudské zdroje) pracovníčka, poúčala človeka, ktorý s ňou robil pohovor do novej práce, ako ten pohovor viesť :). Ale ako sa prejavuje profesionálna deformácia u ľudí okolo webu? Mám niekoľko príkladov...
Ako kupovať spätné odkazy?
Kupovanie spätných odkazov je jedna z možností linkbuildingu, ktorá sa veľmi často využíva v konkurenčných oblastiach SEO. Ide o najľahší, najrýchlejší, ale aj najrizikovejší spôsob, ako získať spätné odkazy. Na čo si dávať pozor?