SEO blog
Blogujeme o SEO a internetovom marketingu od roku 2007.
Linkbait 2 alebo ako získať odkaz z w3.org
Blog píšem istú chvíľu, rozoberal som už rôzne aspekty SEO, pričom ten najdôležitejší som riešil vždy len okrajovo – kvalitný obsah (pritom v záložke mám ten nadpis už od samého začiatku). Bez obsahu je akékoľvek SEO úplne zbytočné, bez kvality je ťažké a nákladné, niekedy až nemožné.
Yahoo + Microsoft, máme sa báť?
Už je trochu otravný ten humbuk, ktorý spôsobuje vo vyhľadávacom priemysle návrh Microsoftu odkúpiť Yahoo. Yahoo túto ponuku odmietlo, podľa ich vyjadrenia nechcú predať spoločnosť za najnižšiu cenu za posledných 5 rokov (pravdepodobne dúfali, že Microsoft svoju ponuku zvýši). Microsoft sa namiesto zvýšenia ponuky rozhodol ísť skôr cestou tlaku na akcionárov. Vyjadril sa k tomu
Problém nesprávnych požiadaviek na SEO služby
Ako sa mi začínajú množiť emaily so žiadosťou o spoluprácu v oblasti SEO služieb, prichádzam na to, že máme na Slovensku menší problém. Internetoví markeťáci už o SEO niečo vedia a pochopili, že ide o kľúčové slová a o umiestnenie vo vyhľadávačoch. Email oslovujúci mňa ako poskytovateľa služieb potom vyzerá takto:
Prvá pozícia v Google a Sitelinks
No konečne… dnes som sa kukol na výsledky v Google.sk pre kľúčové slovo SEO a stránka www.seochat.sk je na prvom mieste. Nieže by to znamenalo niečo v návštevnosti, ale keď už tu o tom toľko a tak sebavedome píšem, patrilo by sa to takto potvrdiť (hlavne, keď žiadne iné referencie verejne neuvádzam :)).
Internetový trh = ideál mikroekonomickej teórie
Ekonomickí teoretici ignorujú internet! Mám pocit, že sa ekonomická teória nevenuje dostatočne úplne novému trhovému prostrediu. Internet bol akoby vytlačený výhradne do rúk marketingu a jeho nevedeckých analýz (prepáčte, dokonca aj keď v tomto obore pôsobím, nie som ochotný marketing akceptovať ako vedu).
Htaccess polopaticky 2 – rôzne presmerovania 301
Článok je pokračovaním seriálu htaccess polopaticky, ktorý som mal nazvať skôr htaccess presmerovania polopaticky, keďže ostatné užitočné príkazy nepopisujem. Pokračujem v seriáli jednak preto, že sa kľúčové slovo htaccess stalo štvrtým najprínosnejším v zmysle návštevníkov z Google :) a jednak preto, lebo bol o to prejavený záujem.
Follow, či nofollow – konečne užitočné meta dáta?
Dal som si trochu načas v novom roku, ale pokračujme v peknom tempe. Snažím sa nenechať viac ako desať dní medzi jednotlivými článkami, teraz to už bolo kvôli pracovným povinnostiam na hrane. …takže minimálne každých desať dní sa sem pozrite.
Ďalších 10 tipov na optimalizáciu blogu – pokročilé SEO
Najprv si prečítajte prvú desiatku rád pre optimalizáciu blogu, potom si prečítajte o užitočných pluginoch pre WordPress a potom sa vráťte sem. Na konci predošlej desiatky som sľúbil, že v tomto poste uvediem 10 tipov na propagáciu blogu. Tento sľub zatiaľ nesplním, pretože mi napadlo, že je tam ešte veľa, čo sa dá urobiť on
Koniec spamu subdomén v Google
Typický scenár: Matt Cutts niečo povedal, niekto veľmi aktívny to počul, zle si to vyložil a potom písal rýchlejšie, ako rozmýšľal alebo overoval. Stalo sa, že Matt Cutts na PubCon (veľký search marketing happening) vyriekol pár slov o tom, že Google bojuje proti subdoménovému spamu (btw. úspešne!), neskôr to oznámil aj na svojom blogu:
Sitewide odkazom definitívne odzvonilo
Námet na článok som získal zo SEO fóra, kde sa niekto pýtal, či je pridávanie vlastných odkazov (z pohľadu webdesignéra) do šablón tvorených web stránok kóšer, prosto či je to legitímny spôsob budovania spätných odkazov. Kóšer, či nekóšer… je to vec názoru. Isté však je, že webdesign je vďaka tejto možnosti rajom pre offpage optimalizáciu…
Najčítanejšie články
Hodnotiace faktory Yandexu
Pred pár dňami unikli hodnotiace faktory z Yandexu. Čo sa týka štruktúry vyhľadávača, ako funguje, čo je MatrixNet, apod., som najlepší článok videl od Michaela Kinga. Ja sa budem venovať len hodnotiacim faktorom.
Slovenské SEO fórum
Založil som slovenské SEO fórum na subdoméne forum.seochat.sk, takže ktokoľvek má otázky ohľadom optimalizácie pre vyhľadávače alebo všeobecne o internetovom marketingu, feel free prihlásiť sa a pýtať sa. Rovnako tak pozývam všetkých skúsených, ktorí by radi poradili, na (verím) plodnú debatu.
Taktiky na výmenu odkazov, ktorými len nahneváte
Niekedy sa hodí napísať článok aj o tom, čo sa nehodí :), tento je jeden z nich. Po tom, čo je už celkom známe, že klasická výmena odkazov už neprináša také ovocie ako trebárs v roku 2002, začali chytrálkovia vymýšľať rôzne shady variácie výmeny odkazov – variácie, ktoré sa tvária ako výmena odkazov, ale snažia