SEO blog
Blogujeme o SEO a internetovom marketingu od roku 2007.
Vedľajší efekt boja proti plateným odkazom
Keď prišiel atribút rel=nofollow, aby nás ochránil pred komentárovým spamom a priblblými linkbuilding praktikami, vedľajším efektom bolo, že sa bombardovanie komentárovým spamom zvýšilo. Vysvetlenie je jednoduché… na ten istý efekt pre linkbuilding, aký pred tým spammer poľahky dosiahol, bola už potreba najať robotov-ťažkoodencov, ktorí spamovali všade a veľa.
Prečo zverejňovať svoje know-how (vedomosti)
Oslovil ma ohľadom SEO služieb, dostal odo mňa cenovú ponuku a odmietol. Po odmietnutí som odporučil naštudovať základné informácie o SEO a v prípade ďalších otázok navštíviť fórum. Úprimná reakcia, ktorá prišla po tom, ma nadchla (v biznise sa veľa úprimnosti nevidí).
Štátny web za milión… a prístupnosť sme kde nechali?
Web za milión zdvihne zo stoličky aj tých najväčších webdeveloper-ských pohoďákov. Šlosar ma síce predbehol, ale nerozobral to až tak detailne. Mňa tam irituje niekoľko ďalších vecí.
Google skočil hlavičku do user behavior dát
Pozrel som sa do svojho emailu a napadol mi ekvivalent výroku Neil-a Armstrong-a: Je to malý krok pre človeka, ale veľký skok pre ľudstvo. V tomto prípade, je to malý krok pre webmaster-a, ale veľký skok pre Google.
Social Bookmarking na Slovensku (vybrali.sme.sk)
„Ak sa niekto silou-mocou chce dostať na titulku, tu je praktický nápad: Napíšte článok na tému “Ako napísať článok, ktorý sa dostane na titulku vybrali.sme.sk.” Autor by mal v článku predstierať, že vie viac, ako v skutočnosti vie. Mal by naznačovať, ale nič nesľubovať, v štýle “ak urobíte to a to, vaša šanca dostať sa
Rozhovor s Aaronom Wallom zo SEObook.com – oficiálny preklad blogerskej SEO príručky
Toto exkluzívne interview sa vzťahuje na oficiálny slovenský preklad blogerskej SEO príručky: The Blogger’s Guide to SEO a rozhovor vediem priamo s jedným z autorov – Aaron Wall (Poznámka: Aaron Wall je jedno z najznámejších mien v search industry, je pravidelným prispievateľom do diskusií na SEO konferenciách, vydal najpredávanejšiu knihu o SEO a pre vyhľadávanie
Nový web Fun Rádia je nepoužiteľný humus!
Stránky Fun Rádia nesledujem, echo mi dala priateľka. Fun Rádio má odo dneška nové web stránky! Najprv jednou vetou: Je to pekný shit! Teraz trochu viac: Tvorcovia tohto webu sa zjavne nechali uniesť vlastnými predstavami o fun webe a zabudli aspoň málilinko otestovať reálnych užívateľov.
Zmeny v Google vyhľadávaní: sitelinks + search boxík
Vo výsledkoch Google hľadania (SERPs = search engine result pages) ste si v poslednej dobe mohli všimnúť dve zmeny: Za prvé, oveľa viac sa pri hľadaní objavujú sitelinks (odkazy na podstránky hľadaného webu) a za druhé, k niektorým sitelinkom pribudol aj extra search boxík. Obidve opatrenia majú urýchliť navigáciu hľadajúcich k hľadaným podstránkam webu.
Taktiky na výmenu odkazov, ktorými len nahneváte
Niekedy sa hodí napísať článok aj o tom, čo sa nehodí :), tento je jeden z nich. Po tom, čo je už celkom známe, že klasická výmena odkazov už neprináša také ovocie ako trebárs v roku 2002, začali chytrálkovia vymýšľať rôzne shady variácie výmeny odkazov – variácie, ktoré sa tvária ako výmena odkazov, ale snažia
Budujeme firemnú identitu – logo a logotyp
Vypadá to tak, že by som mohol uživiť niekoľko junior optimalizérov, webdesignérov a programátorov. Pre prípad, že by som sa v budúcnosti k tomuto moove-u rozhýbal a založil firmu (spoločnosť s ručením obmedzeným = s.r.o.), SEOchat začína budovať firemnú identitu už teraz!
Najčítanejšie články
Hodnotiace faktory Yandexu
Pred pár dňami unikli hodnotiace faktory z Yandexu. Čo sa týka štruktúry vyhľadávača, ako funguje, čo je MatrixNet, apod., som najlepší článok videl od Michaela Kinga. Ja sa budem venovať len hodnotiacim faktorom.
Slovenské SEO fórum
Založil som slovenské SEO fórum na subdoméne forum.seochat.sk, takže ktokoľvek má otázky ohľadom optimalizácie pre vyhľadávače alebo všeobecne o internetovom marketingu, feel free prihlásiť sa a pýtať sa. Rovnako tak pozývam všetkých skúsených, ktorí by radi poradili, na (verím) plodnú debatu.
Aby vám pri SEO bolo rozumieť
Používate výrazy ako pejdža, sajta? Zdá sa vám, že URL, odkaz, stránka a stránky vyjadrujú to isté? Myslíte si, že výraz "mapa stránok" je jednoznačný? Neviete, aký je rozdiel medzi externým a spätným odkazom? Tak tento článok je pre vás.